søndag 2. januar 2011

Nytt år

Nyttårsaften har de senere år utviklet seg til å bli min favoritt-høytid. Dette er et resultat av lavere forventninger til selve festen og generelt redusert tid til å tenke i store linjer utoverden  hverdagslige "tidsklemma". Et godt måltid mat, sprudlende drikke og sprakende fyrverkeri... I like it!! Og selvsagt kom også den obligatoriske nyttårsforsett-samtalen på banen. For meg handler forsettene mer om hvilket fokus man skal ha i det kommende året, hva man vil fortsette med og hva man vil endre, enn enkeltvise løfter som ikke nødvendigvis blir gjennomført. I løpet av kvelden ble det klart at jeg egentlig hadde ganske mange ønsker for det nye året...

  • Jeg skal generelt være flink på skolen og håper dette vil løfte gjennomsnittskarakteren et lite hakk. Den nye vekkerlampa skal hjelpe meg å holde døgnrytmen. 
  • Generelt skal jeg selvsagt også holde meg sunn! Jeg startet en god trend forrige nyttår (og frem til desembers kake-godte fråtsing og tolv av døgnets timer til køys).
  •  Jeg skal bruke penger smart. Eller ikke bruke dem, smart... alt etter som... BSU-kvoten er hvertfall allerede fylt opp.
  • Jeg skal bli flinkere til å eksponere meg selv, søke flere jobber, blogge og skrive for studentavisa. Det er kanskje ikke den mest logiske bunten av forsetter, men i hodet mitt henger det nært sammen. Jeg må lære meg at mine meninger teller og at det er lov å lufte dem selv om jeg ikke har full kontroll på området. 
  • Jeg skulle gjerne forstå litt italiensk før ferien.
  • Sist men ikke minst: jeg skal spille biljard oftere! Gjerne på ukedager :o)
GODT NYTT ÅR!!

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar