tirsdag 15. februar 2011

Blogg-anbefalinger (mote)

Jeg er bitt av bloggbasillen. Jeg synes det er både inspirerende og spennende å følge andre menneskers liv, eller deler av det, gjennom dette mediet. Her er noen av dem jeg følger med en liten begrunnelse for hvorfor du også burde stikke innom.

Karlas closet
Denne jenta er mitt stilikon nummer 1. Den perfekte kombinasjon av søt og tøff der hun svinser rundt (hvertfall ser det ut som om hun svinser) på skyhøye hæler med det søte smilet og klassisk kort frisyre.  Dette er hovedsaklig en antrekksblogg, hvor hun bruker mye vintage, ofte blandet med trendplagg, sko eller vesker. Det er inspirerende å se hvordan hun oppdaterer plaggene ved enkle grep på symaskinen eller det før nevnte tilbehøret. Det skader ikke at bildene er fulle av sol og smil og farge.

Dead fleurette
Et herlig sted for stilfilosofi og en ekte advokat for det å bygge seg en garderobe. Klassiske plagg, klassiske sammensetninger. Klassiske inspirasjonskilder. Og historien om hennes jakt på de perfekte plaggene og kampen for å unngå bomkjøp som kun er garderobefyll, noe vel mange av oss kan kjenne seg igjen i.

Maren Bjørgum
Maren skriver om litt av hvert. Og hun skriver godt og levende. Hun må gjerne skrive mer for min del, både om filmer, bokanbefalinger (studerer engelsk litteratur), reiser og motebegivenheter.

Elenita
En utrolig søt jente, med treffsikker stil og et fantastisk øye for detaljer. Fine bilder også. Det har vært litt stille fra denne kanten i det siste, men jeg håper hun kommer sterkere tilbake når vårsola bringer ny energi til hverdagen.

I´m clothed much
Mormonjenta Elaine viser hvor elegant, søt og artig stil man kan ha med beskjedent klesbudsjett og litt kreativitet. Skriver godt gjør hun også. Hun får meg til å smile.


Innser nå at det er motebloggene jeg er mest innom og kanskje har mest glede av. Jeg tror rett og slett jeg kutter der, så kan jeg heller ta for meg de andre kategoriene ved en annen anledning. Enjoy!

1 kommentar:

  1. Sv: Takk for tipset, den skal legges til på lista! Har vært innom der kun en' gang, men nå skal jeg ta turen igjen meget snart! :D

    SvarSlett