mandag 14. februar 2011

Hjemmestrikket i et annet hjem

Ull er essensielt! Gode ullgensere vokser ikke på trær. Jeg prøver å kjøpe gensere i litt forskjellige ullblandinger, men det er ingenting som 100% ull. Gode ullgensere er dyre. Budsjettvarianten er å strikke selv, men jeg har ikke helt tålmodigheten til det. Det er så mye annet som er mer fristende å finne på enn å plages med noen pinner og en tråd. Likevel finner jeg av og til frem pinnene for å øve, og en dag skal jeg være så flink at jeg kan strikke min egen genser!

Frem til da har jeg de evigvarende ullgenserne hjemmefra, og muligheten til å finne nye på bruktbutikk. Det var nemlig det jeg gjorde med dagens. Jeg kjøpte den på Fretex på Lund, Kristiansand (ja, den også...) for rundt 10 år siden. Jeg elsker fargen og at den er både myk og varm.
Genser - Fretex, Bukse - Lindex, Belte - Mamma, Neglelakk - HM, Klokke - Casio
I dag har jeg matchet den med rosa neglelakk, en fargekombinasjon jeg sverget at jeg aldri skulle benytte igjen allerede i tolvårs-alderen. Det var bare så deilig å få litt vårlig farge på tilværelsen. Jeg var nok litt inspirert av vakre Maria Van Nguyen. Og så ble jeg kanskje litt inspirert av at det er Valentines i dag, noe vi egentlig aldri har feiret. Kanskje ble kjæresten min inspirert av meg igjen, hvertfall så ble det en tur på for å nyte deres sushi-buffét. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar