tirsdag 15. mars 2011

Impulskontroll

Jeg har virkelig vært nødt til å jobbe for lære meg å gå i butikker uten å ta med meg alt jeg forelsker meg i. En av metodene jeg har fulgt i det siste er å unngå å i det hele tatt gå inn. Men det er jo ting jeg "trenger" som jeg skulle sett etter, så hva gjør man da?

Denne måneden åpnet Zara nettbutikk som dekker Norge. Endelig. Zara er muligens min favoritt-kjedebutikk, men finnes ikke i Tromsø. Her finnes plagg i god kvalitet, fine snitt og stilig design.

Hva er så sammenhengen mellom avsnitt 1 og 2? Jo, dagen etter at nettbutikken åpnet laget jeg meg en "shoppingbag" på tilsammen nærmere 1500,-, som jeg la på vent mens jeg ventet på studielånet som skulle komme 10 dager senere. Mens jeg utålmodig ventet på studielånet har jeg flere ganger vært innom og vurdert valgene mine, og nå som pengene er på plass har jeg redusert bestillingen til kun en bluse som dekker alle behovene jeg ville ha dekket.
Blusen i naturmateriale (et must) kan være formell, pyntet, søt, tøff, avslappet, alt etter hva den brukes sammen med. Jeg tror den er perfekt, selv om jeg må ta høyde for at jeg ikke har fått prøvd den på. Jeg vil bruke den inni bukser og skjørt, kneppet sammen som på bildet, eller løst over en fin topp. Som sett i dette innlegget er en ordentlig hvit bluse noe jeg har lett etter og som jeg håper vil bli en klassiker i garderoben.

Kanskje viser det seg at netthandel er den perfekte impulskontrolløren jeg har lett etter. Hva er deres tips?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar