torsdag 25. august 2011

Fretex: enden av sommeren og starten på skoleåret

Jeg synes Fretex, hvertfall her i Tromsø, har blitt skikkelig flinke på å tilpasse seg sesongene. Ved skolestart nå har de for eksempel funnet frem hyllemetersvis med permer.
Siden jeg ikke får studielån lenger må jeg nesten bare spare der jeg kan spare, og denne permen kostet 5 kr på Fretex mot det 5-dobbelte på bokhandelen (dere får unnskylde mitt stusselige stilleben, men den så så ensom ut alene). 

Men siden jeg alltid synes de har så vannvittig mye fint på Fretex  kan det likevel være utfordrende å gå der i fra med bare det jeg liksom skulle ha. Særlig siden man er nærmest garantert at sakene er forsvunnet neste gang. I dag klarte jeg å gå fra blant annet et massivt kjettingsmykke, et ekte, flaskegrønt pashminasjal og en hvit flettestrikket ullgenser. Og denne da:


2 kommentarer:

  1. I dag klarte jeg å begrense meg til et engelsk dameblad fra 1996, jeg bare måtte ha det pga nostalgien!
    Her i Bergen har vi to butikker og jeg har en fast lørdagsrunde mellom de to. Mange skatter det er tungt å gå i fra :)

    SvarSlett
  2. Jeg har begynt å visualisere hvor glad nesteman som finner tingene blir, det hjelper ;)

    SvarSlett