lørdag 20. august 2011

Navneskifte

Da jeg sto foran kleskapet i dag morgest følte jeg meg plutselig nært beslektet til denne kunstinstallasjonen av Michelangelo Pistoletto som vi så på Tate Modern i sommer. Navn; Venus of the Rags.



Etter å ha sett diverse Venus-statuer rundt om på eksempelvis British Museum, var det denne jeg følte meg nærmest beslektet med. Slik beskrives kunstverket:

"Pistoletto was interested in broadening the material language of Arte Povera, and in creating complex juxtapositions of modern and historical images and ideas. Venus of the Rags appears to bring together an iconic figure of classical culture with the detritus of contemporary society as the solid Roman goddess props up a randomly formed pile of gaudily coloured second-hand clothes. In fact the figure is based on a kitsch statue found in a garden centre rather than a genuine antiquity."

"... pile of gaudily coloured second-hand clothes." Det er bare så meg lissom... Hence; bloggens nye navn. Mindre pretensiøst? Tja... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar