tirsdag 11. oktober 2011

Klovnen

Jeg har aldri vært en veldig fysisk person. Jeg var den nærsynte jenta som ikke turte å klatre i trær og som aldri lærte seg å slå hjul selv om hun veldig gjerne ville. Kroppen min forstår ikke automatisk hvordan ting fungerer, jeg må forstå det med hodet først. Dermed er det ekstra morro når det er forstått. I dagens yoga-time var jeg oppe i klovnen.
Jeg prøver å trene yoga hver uke, og det er en av ukas absolutte høydepunkt. Både når jeg er der og når jeg går ut i mørket etterpå for å kose meg hjemme med en kopp te og litt mat. 

Kroppen er henholdsvis avslappet og støl på alle de riktige stedene. Skuldrene er senket bak og inn i ryggen, nakken er avslappet, ryggen er rak, magen er sterk og hoftene bevegelige. Hjernen er fokusert. Endorfiner er frigjort. I avspenningen har jeg kjent på blodet som strømmer gjennom kroppen, og rukket å være takknemlig for at den fungerer såpass godt som den gjør.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar