søndag 2. oktober 2011

På andre siden

Jeg og ei venninne fikk solgt unna litt gamle klær på Grønn Hverdags månedlige bruktmarked i går. Jeg har aldri vært på dette markedet før, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente. For dem som ønsker å melde seg på kan det være greit å vite at det ikke er plassen for å selge litt mer eksklusive saker. Jeg la meg omtrent på Fretex-priser, men man får ikke like mye for kvalitetssakene sine.
 I tillegg til at jeg fikk ryddet ut litt av boden og tjent noen hundrelapper var det veldig trivelig å snakke med dem som skulle overta tingene. En bestemor kjøpt noen billige gamle smykker av meg og kunne opplyse om at barnebarna skulle få leke med dem. Jeg elsket smykker da jeg var liten, så jeg syntes det var en utrolig hyggelig gest. 

En annen dame kjøpte et plastperlearmbånd som hun opplyste om at hun skulle bruke i bryllupet sitt. Hvor fint er ikke det?

 Selv om jeg syntes det var deilig å se flere av sine gamle ting som bare lå ubrukt få nye eiere, var det også litt vemodig å si farvel til enkelte ting fylt med gode minner.
Mye av det som ikke ble solgt går til Fretex i løpet av uka.

4 kommentarer:

  1. så kjekt! der skulle jeg vært.

    SvarSlett
  2. Tøft!
    Jeg skal på marked i regi i FIVH snart, men der er det *takk* og ikke kroner som byttes, håper jeg finner drømmesykkelen min :)
    PS: Skandale på Fretex i dag, en tidlig 90-talls kåpe var priset til 575 kr! Galskap!

    SvarSlett
  3. Whaaat, 575 og ikke en gang vintage. Jeg håper den var av god kvalitet eller noe sånt?

    Er det byttemarked? Eller helt-gratismarked? Fine tiltak altså! Selv om jeg syntes det var temmelig deilig å få litt lommepenger for de gamle sakene mine selv ;)

    SvarSlett
  4. Kult med sånn marked!
    Jeg elsket/elsker også å leke med smykker, se på smykker, glitter og stas, kle meg ut! Det lokket alltid veldig med masse juggel da jeg var liten.

    SvarSlett