søndag 1. januar 2012

Enda et nytt år

Mine nyttårsforsett fra i fjor var som følger og gikk som følger:
  • Jeg skal generelt være flink på skolen og håper dette vil løfte gjennomsnittskarakteren et lite hakk. Den nye vekkerlampa skal hjelpe meg å holde døgnrytmen. 
  • Gjennomsnittskarakteren lå egentlig fast ved vårens eksamen, men jeg har jobbet hardt, og vekkerlampa har sørget for at jeg våkner med et smil halv sju hver morgen og ikke sovner på pulten etter lunsj.    
  • Generelt skal jeg selvsagt også holde meg sunn! Jeg startet en god trend forrige nyttår (og frem til desembers kake-godte fråtsing og tolv av døgnets timer til køys). 
  • Her går det relativt greit utenom desember ;)
  • Jeg skal bruke penger smart. Eller ikke bruke dem, smart... alt etter som... BSU-kvoten er hvertfall allerede fylt opp.
  • Jeg har mindre utbetalt nå som studielånet er borte, men jeg har definitivt blitt flinkere til å unngå å bruke penger på tull. Klarte å spare til ferien i sommer og til julegaver og kos nå på høsten. 
  • Jeg skal bli flinkere til å eksponere meg selv, søke flere jobber, blogge og skrive for studentavisa. Det er kanskje ikke den mest logiske bunten av forsetter, men i hodet mitt henger det nært sammen. Jeg må lære meg at mine meninger teller og at det er lov å lufte dem selv om jeg ikke har full kontroll på området.  
  • Har blogget mer og mer, twitret og vært på journalistkurs i regi studentavisa, hvor jeg har bidratt en gang. Gjør det jeg har tid til, barrieren er ikke like stor lenger og jeg gidder nok ikke prioritere dette punktet mer enn som et overskuddsprosjekt. 
  • Jeg skulle gjerne forstå litt italiensk før ferien.
  • Ehh... Nei... men ferien var fin likevel.
  • Sist men ikke minst: jeg skal spille biljard oftere! Gjerne på ukedager :o)
  • En gang er oftere enn aldri...?
Det blir ingen drastiske tiltak i år. Jeg har satt meg 2 mål heller:

1) Jeg har som mål å ikke gå å grunne på om ting jeg har sagt kunne bli misforstått og heller satse på at folk sier i fra dersom de reagerer å noe jeg sier/skriver.

2) Jeg har som mål å være ferdigstudert før jul 2013.


2011 har vært et år for historiebøkene... Velkommen 2012! Godt nytt år til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar