fredag 27. januar 2012

Løpeglede

Jeg skjønner at løping ikke er for alle, men jeg har alltid hatt lyst til å kunne løpe skikkelig langt. Ser det ikke befriende ut å være i så god form at du bare kan løpe og løpe? Tenk på scenene fra Forrest Gump der han løper fra en kyst til en annen og tilbake og så videre. Alle landskapene han opplever og den innadvendte terapeutiske virkningen løpingen har. Nærmest som en form for meditasjon.
Jeg klarer ikke løpe så langt som jeg vil ennå, mye på grunn av et vondt kne. Men jeg fikk et tips av en av de personlige trenerne på Exolo, hvor jeg trener, som jeg tenkte jeg kunne dele: 

Ved å ha 1 grads helning på tredemølla når jeg trener legges vekta mer over på tåballene og mindre av støtet absorberes i kneet. 

Trikset funker veldig fint for meg! Nå gjelder det bare å finne ut hvorfor jeg får vondt i hofta etter en halv time. Er det ikke det ene så er det det andre... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar