onsdag 15. februar 2012

Brukt fra billigkjede

Når eksperter på vintage skal gi tips til bruktshopping får de stortsett alltid med en liten setning om at man bør styre unna klær fra kjedebutikkene. På en måte skjønner jeg det, hvis man er ute etter klær av bedre kvalitet enn det man vanligvis har råd til. Men dersom du bryr deg om miljøet er dette tipset helt ubrukelig. Jeg ser mange fordeler ved å finne billigkjedeklær på Fretex.
Det virker som det er veldig mye kjedeklær på Fretex typisk noen uker etter et stort salg. Det kan virke som om det er en del som lar seg rive med av lave priser og kjøper ting som ikke er helt dem, ikke er helt riktig størrelse eller farge, og gir dem opp ikke lenge etter. Den grå buksa på bildet over er fra Vero Moda, og det er umulig å se om den har vært brukt, så absolutt verdt de 49 kronene Fretex skulle ha for den. Jeg tror den er en ny favoritt for våren.

Den stripete genseren er og fra Vero Moda, og kostet meg 39 kr på Fretex. Man  kunne sikkert funnet den ikke mye dyrere ubrukt på salg på et eller annet tidspunkt. Men personlig ville jeg ikke kjøpt den ubrukt. For selv om jeg er glad for å få erstattet min forrige svart/hvit-stripete genser som jeg brukte ihjel og til sist sølte pastasaus utover, så er ikke denne helt like fin. Hadde jeg kjøpt den ny hadde dette irritert meg, men siden jeg har kjøpt den brukt, synes jeg det er en grei midlertidig erstatning til jeg finner en som er like fin som min gamle.
Man trenger heller ikke skille seg ut hele tiden fordi man velger gjenbruksstilen. Mine to nye plagg er fullstendig gjennomsnittlige og hverdagslige, og akkurat nå var det akkurat det jeg trengte.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar