søndag 26. februar 2012

Æ kan bake

Så lenge det ikke inneholder gjær, kan faktisk jeg også bake. Jeg holder meg vanligvis til muffins, vafler eller pannekaker, men i dag hoppet jeg ut i verdens enkleste sconesoppskrift fra en reklame i Stella, av alle ting. 
Halvert oppskrift: 4 dl mel, litt salt, 3 t-skjeer bakepulver, 1/2 boks mager kesam og 1 dl vann. Klæsj det sammen og trykk det ut på passende flate. Stek på 250 grader i ti minutt.
 Jeg har kjøpt meg vaskbart "bakepapir" som kan brukes opp til 1000 ganger. One down...
 Kraftfrokost servert.

3 kommentarer:

  1. Deilig!
    Scones er knallgodt på søndager, tenk, nybakt uten å forlate huset. (Selv om Godt Brød-frokost er gull også!)

    SvarSlett
  2. Og uten å vente på at deigen skal heves! Hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før...? :)
    (Men Godt Brød er absolutt noe eget. Særlig på grunn av alt pålegget man kan velge mellom.)

    SvarSlett
  3. Åh, scones har jeg hatt planer om å lage leeenge. Skal gjøres! ;)

    SvarSlett