søndag 18. mars 2012

Vinterfestuka i Narvik

Tok Hans Petter Gravers råd til spirende jurister på ordet denne helga: "les skjønnlitteratur, se film og få gode kulturopplevelser". Det er sånn man lærer seg å forstå verden og sette seg inn i andre mennesker virkelighet. Professor Graver holdt et svært inspirerende seminar på Vinterfestuka i Narvik om rett og retorikk.
(Min helg i bilder)

Det ble en sammensatt helg med et vellykket program. Først ut etter seminaret var rusfri metal-konsert på ungdomsklubben.
Etterfulgt av trivelige samtaler over et glass, eller en flaske for min del.
 God, lang frokost.
 Museum og innføring i Narviks historie.
Hedret  rallarne og kvinnene som gjorde hverdagene deres levelige under byggingen av jernbanen som er Narviks livsgrunnlag. Antrekket har vært mammas og mormors og neste år håper jeg å faktisk ta det i bruk. Sist jeg var på VU var jeg en liten Pippi, og jeg visste ikke at jenter på min alder nå går rundt i disse klærne store deler av uka. 
Opplevd det nye hotellet og sett byen ovenfra fra terrassen i 16. etasje.
 Vært på konsert på Hurtigruta som lå til kai.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar