søndag 6. mai 2012

En julehistorie

Det snør ute, så hvorfor ikke. Det var en gang da jeg bare hadde kjent denne mannen i et par måneder og vært sammen med han enda færre. Det var snart jul. Jeg hadde sett en håndfull kjærester komme og gå de siste årene, og når jeg i tillegg var student var det uaktuelt å legge mye penger i en julegave. Men jeg ville likevel kjøpe noe som var litt ordentlig, og som viste at jeg satte pris på han.

Jeg kom på at han hadde prøvd en 70-tallsdress på Fretex før en "mafia"-fest vi var invitert i, men endt opp med en av sine gamle, for hvor mange dresser trenger man egentlig som student.

Men jeg syntes den fra Fretex var fin og ordentlig. Bukse, vest og jakke. Det ble julegaven for nå over fire år siden. Den kostet ikke særlig mer enn et litt fancy kaffekrus, eller en pocketbok på fullpris.

Dette bildet er fra en pre-bursdagsmiddag på italiensk restaurant for et par uker siden, hvor dressjakka fra den gang fikk luftet seg. Vesten og Buksa ser ut til å ha krympet i skapet, men jakke er kanskje enda mer perfekt den dag i dag.
Jeg er sikker på at det er mange kommende konfirmanter som også kan finne like mye fint brukt på denne tiden av året. For selv om gutter i den alderen liker å innbille seg at de er voksne, er det de færreste av dem som er ferdig utvokst, og konfirmasjonsdressen vil antakelig være ubrukelig etter få måneder.

Mmm... dress kjøpt i Trondheim, mat fra Italia, to av mine favorittsteder i verden som jeg snart skal reise til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar