tirsdag 6. november 2012

Ny giv

Denne artikkelen fra Dagbladet (faktisk) og siste tids avsløringer rundt H&M ga meg en ny vekker og ny inspirasjon til å holde igjen på shoppingen hvert fall frem til vi drar til London i februar (bortsett fra julegaver da, men får prøve å kjøpe noe nyttig såvel som koselig). Jeg burde strengt tatt klare meg med det jeg har av klær, genserbunken er fylt opp og bare jeg får ryddet litt i resten skal jeg nok finne noe å ha med meg når jeg reiser til Trondheim for å ha praksis.

Den jevne norske kvinne er i dag tilvendt et klesforbruk som er tidvis fullstendig uforenlig med etisk produksjon, både med tanke på arbeiderlønninger og miljøhensyn.

Skal jeg handlet noe nå måtte det nesten vært noe billig, men dersom jeg sparer noen måneder kan jeg kanskje få med meg hjem noe av kvalitet. Trenger jeg ellers noe er det nok av bruktbutikker i Trondheim. Gleder meg til skattejakt på blant annet Tante Isabel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar