onsdag 17. juli 2013

Perfeksjon?

Stella skrev om minimalisme i forrige utgave, noe som utvidet blogglisten min noe.  Flyttehjelperne våre kan skrive under på at vi ikke er minimalister akkurat, men som filosofi har minimalismen mange gode poenger. Som i dette innlegget om perfeksjonisme

Life is not perfect. It never has been and it never will be. But this can be good news. It means we can stop pursuing the mystical, perfect life. It means we can stop chasing perfect skin, the perfect job, the perfect house, or the perfect spouse. It means we can find freedom to live within our imperfections.

Jeg kommer ikke til å kvitte meg med alle tingene mine med det første, hvertfall så lenge økonomien er såpass begrenset (man vet jo aldri hva man kommer til å få bruk for, eller hva...;), men dette er litt av tankegangen som gjør at jeg ikke lenger shopper. Ja, for det tror jeg man kan si at jeg ikke lenger gjør, hvert fall i betydning av å gå rundt i butikker og se på fine ting for så å overtale meg selv om at jeg trenger dem. Av og til kjøper jeg ting og klær, men shopperen i meg er død, eller hvertfall svært sjelden våken...

2 kommentarer:

  1. Det er noe fint i å ha et reflektert forhold til de tinga man har som ofte kommer av det å ha lite. Enten fordi man må eller fordi man velger å ha mindre. Dessverre er det ofte dyrt innkjøpsmessig å gå for færre,men finere/meningsfylte ting selv om det blir billigere enn å i lengden kjøpe masse billig :) Jeg gleder meg til dagen jeg har råd til å være minimalist!

    SvarSlett