onsdag 21. august 2013

Freaks and geeks

Jeg arvet disse buksene av mamma da jeg var hjemme på ferie. De var visst merket feil og passet ikke så bra til henne.

Mamma har alltid sagt at når du opplever en trend for andre gang, så er den ikke ment for deg (underforstått; den er ment for noen yngre, men jeg er da ikke så gammel vel). Likevel insisterte hun på at jeg måtte ha dem. Okei, så var de kanskje ikke så trendy forrige gang jeg hadde svarte bukser med høyt liv og rette ben, det er kanskje ikke så trendy nå heller, men jeg har altså hatt det før.

Jeg husker ikke om det var slutten av barneskolen eller begynnelsen av ungdomsskolen, men klassen skulle hvert fall ha diskotek (ja...) i kjelleren på skolen. Jeg og mamma dro på shopping, og resultatet var en bukse omtrent lik denne, fra H&M. Jeg husker jeg følte meg så fin i prøverommet og når jeg tok dem på før festen. Fasongen skaper jo en viss illusjon av lange, smale ben, noe jeg tror alle pæreformede drømmer om.

Problemet var vel kanskje nettopp det at H&M ikke var så trendy på den tiden, hvertfall ikke på min skole. Om det var i Crocker-, Levi´s- eller Miss Sixty -perioden, min stil passet aldri helt inn... Jeg husker jeg var mye veggpryd, og at jeg så på at han jeg var forelska i dansa med noen andre til Un-Break My Heart av Toni Braxton (greit, jeg er faktisk så gammel).

Heldigvis ble det fort mindre viktig å passe inn. Og denne høsten har jeg knapt tenkt til å se folk en eller to ganger i uka, så det var veldig greit at jeg slapp å kjøpe noen ny bukse.

(Ellers er det den samme gamle skjorta fra Spin Sector, og svigerfars hagearbeidsjakke.)


2 kommentarer:

  1. Hvor er buksen kjøpt? Jeg er på desperat jakt etter noe lignende.

    SvarSlett
  2. Den tror jeg hun kjøpte på Kappahl, Maud Helene :)

    SvarSlett