lørdag 29. mars 2014

Byttemarked

Byttemarked - for en genial idé! Du kan lese mer om initiativtaker og prosjekt her. Jeg har hørt om byttemarked før, men så for meg at man måtte står der og forhandler om hva som skulle byttes - noe som bare høres alt for slitsomt ut. Sånn var det altså ikke på byttemarkedet i Ingens gate i dag. Her kunne hvem som helst komme og alt var gratis.

Jeg har nettopp flyttet nedover, og trenger alt jeg fikk pakket i mine to kofferter, og hadde altså ingenting å bytte. Likevel fikk jeg med meg en ny(ere) variant av favorittjeansene mine, nysådde tomatfrø, kanelbolle og saft, vintage hår-stylingkurs og drinkmikserkurs med smakeprøver. For ikke å snakke om god stemning i massevis!

Det eneste vi gjorde til gjengjeld var at venninna mi tok med en pose klær. Andre tok med kaker, stilte med kyssebod, trylle-triks, ansiktsmaling. Nå som jeg vet hvordan dette forgår skal jeg definitivt bidra med noe neste gang. For jeg håper det blir en neste gang.




For en litt mer poetisk (og dekkende) beskrivelse av dagen, se her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar