tirsdag 13. mai 2014

Kor-uniform



Hadde første oppdrag med mitt nye kor forrige helg. Da måtte kor-antrekket være på plass. Og siden lange, svarte skjørt ikke var øverst på lista da jeg pakket mine to kofferter og flyttet sørover, måtte jeg ut og handle. Det ble skjørt fra UFF Underground og topp i økologisk bomull fra Lindex.

Vi sang i tilsammen 5 konfirmasjoner i Oslo rådhus. For et fantastisk bygg, og for noen flotte seremonier. Er kjempeimponert over de 5 konfirmant-talerne. Det er hvertfall helt åpenbart at det er noen veldig reflekterte ungdommer blant de humanistiske konfirmantene.

Den første taleren snakket blant annet om hvor feil det er at man i avisene på den ene siden kan møtes av en helsides diamantreklame, mens man på den neste kan lese om hvor dårlige forhold det er i diamantgruvene. Hvor feil det er at vårt forbruk og våre priskrav, skal gå ut over uskyldige mennesker i for eksempel Bangladesh. Og hvordan Norge, som et av verdens rikeste land har et ekstra ansvar for å stå i mot land som bryter menneskerettighetene, selv om det kan gå ut over våre handelsmuligheter.

Jeg var stolt over å være en del av seremoniene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar