søndag 20. juli 2014

Bruktshopping av hverdagsklær

Med alle de fantastiske vintagebutikkene i Oslo, så har jeg likevel savnet Fretex i Tromsø. En butikk med masse vanlige klær og noen spesielle skatter innimellom. Behovet for vanlige, enkle sommerklær har ikke vært like lett å fylle, som ønsket om fine kjoler. Fretex på Grønland viste seg å være akkurat hva jeg trengte. Var en liten tur innom tidligere i uka, og fant to shorts og et skjørt som med enkelt hverdagspreg.

Først og fremst denne shortsen, som er norsk designet av et merke som heter Pleasant, i et utrolig kjølende, mykt materiale. Gir litt bestemorsfølelse gjennom strikken i livet og lengden på bena. Samtidig synes jeg den både passer seg i jobbsammenheng, og med en liten oppbrett også i fritidssammenheng. Fargen er en veldig nøytral og fin blågrå.


 Et enkelt skjørt i nesten samme farge. Perfekt for jobb.

Og en klarblå Cubus-shorts for avslappede dager i parken eller skjærgården eller hvor det måtte være.

I denne varmen, som og er meldt å holde hvertfall en uke til, tenker jeg jeg vil få god nytte av alle tre plaggene. Dessuten; grå t-skjorte i økologisk bomull fra Lindex, hvit singlett kjøpt i 2005 eller før på HM og rødt belte fra mamma var yngre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar