søndag 13. juli 2014

Gjenbruk sommeren 2014

Trives fortsatt godt i prøverommet på Fretex.
I forbindelse med at jeg fikk meg jobb og flyttet sørover, stilte jeg spørsmål rundt hva jeg skulle gjøre med bloggen siden jeg ikke lenger var student uten studielån, og dermed ikke hadde like stort behov for å handle det aller billigste alltid. Men det er jo ingen unnskyldning for å øke forbruket i særlig grad.

Behovet for presentable og komfortable klær er litt mer merkbart, og har ført i noe investering i nytt. Men mengden bruktbutikker tilsier at det skal være ganske lett å holde mesteparten av forbruket på gjenbrukssporet fortsatt. Det er jo ikke sånn at det ikke fortsatt er behov for å spare penger heller, om man skal kunne kjøpe bolig i storbyen på et eller annet tidspunkt. Og miljøet trenger det ikke noe mindre med tiden.

Her er hvertfall en liten oppsummering av klær jeg har kjøpt brukt siden jeg kom sørover, og gamle bruktklær som jeg har hatt mye bruk for i sommer.



Jakker og skjerf








 Marineblå blazar fra Zara kjøpt på Fretex Olaf Ryes, anorakk fra UFF Underground sammen med langt silkeskjerf i blått, hvitt og gult og blått silketørkle med hvite prikker. Tørklet i midten kjøpte jeg på loppemarked tidligere i vår.

Rosa og svart paisleyskjerf, begge fra farmor.

  

Kjoler


Blågrønn 60-tallskjole, made in France, forhandlet av drottningens leverantör i Stockholm ifølge merkelappen. Kjøpt på Fretex Olaf Ryes.

Gul linkjole fra Shalam, Kristiansand.

Blomstrete 60-tallskjole fra Rokit.co.uk.

Lang sort og hvit kjole fra Fretex i Tromsø.










Sort linkjole fra svigermor, hyppig brukt!! Og til sist en grå HM-kjole jeg kjøpte for gavekort jeg fikk til jul av min bror og svigerinne på Fretex sørlandsparken.


 
  

Skjørt og bukser
Rosa linskjørt fra Fretex Tromsø, svart fløyelsskjørt fra Shalam Kristiansand, blå/grå/rød-rutete ullskjørt fra UFF Undergound (40kr! Med lommer!), hvitt og blått batikkskjørt i lin fra HMs wateraid-kampanje, kjøpt med opprinnelig prislapp på fra Fretex Olaf Ryes. Bukser fra Oslos rausetste marked og Fretex Tromsø. Blomstrete linskjørt fra UFF Underground.


Skjorter


Blomstrete fra venn av familien, prikkete fra Spin Sector i Tromsø, rosastripete skjorte fra Zara kjøpt på Fretex Olaf Ryes.

 Hvit og grønn silkeskjorte fra Fretex sørlandsparken, dueblå silkeskjorte (fra 40-tallet/i 40-tallsstil) fra Spin Sector i Tromsø.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar