onsdag 31. desember 2014

Julepynt

Eska med julepynt ble ikke prioritert på flyttelasset nedover, men så endte vi likevel opp med å arrangere jul hjemme for første gang. Jeg hadde som vanlig ikke lyst til å handle for mye nytt, og det slapp jeg egentlig og. Vi har ikke noe særlig juletrepynt nordpå, så vi kjøpte en eske sølvkuler på salg, og en liten remse med LED-julelys til treet. Ellers fikk jeg litt av mamma og fant noe på bruktbutikk. Kunne selvsagt funnet mye mer, men jeg vet jo at vi får med oss mer av flyttelasset før neste jul. 

Selv med minimalt nyinnkjøpt julepynt, ble det altså riktig så koselig, sett med mine øyne. Jeg hadde ikke tid til å lete etter pynt i så mange bruktbutikker, men på en eller annen misjonsbruktbutikk i Tullins gate fant jeg en rød katt, en litt skummel snømann og en godtestang i stoff. Litt merkelig utseende på disse skapningene, men jeg synes det er fint med ting som ser litt hjemmelagede ut på treet. Fant i tillegg fem-seks stråstjerner.

Det hvite hjertet med de røde stjernene (og et annet hvitt filthjerte) hang på pakkene fra svigermor. Vi har flere av disse nordpå, fra tidligere år. I tillegg tørket jeg appelsin- og mandarinskiver, og kjøpte sukkertøystenger på Nille.


Ingenting sier jul som lukten av svibler, så det kjøpte vi selvsagt inn. Amaryllisen blomstret ikke før lille nyttårsaften, men de var pene å se på før det og. Fant disse to grønne blomsterpottene (og en rød som har fått plass på kjøkkenet) samt duken under også på kristen-sjappa.
Synes resultatet ble ganske så trivelig.




Kakeboksen fra Nidar fant jeg på Fretex i Universitetsgata. Dessverre var den ikke stor nok til mengden av kakemenn vi bakte, neste år må vi finne flere.

Julaften fikk også jeg pyntet meg i gjenbruk, med kjole fra UFF og arvesmykker fra min farmor, min kjæres farmor og oldemor.


Håper alle har hatt en avslappende og fin julefeiring!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar