onsdag 10. desember 2014

Kåpe (hurrahurrahurra)


Har lett etter kåpe en god stund nå! Et ytterplagg som var varmt og godt, men ikke for varmt, for tungt, for bulkete. Jeg hadde vel egentlig nesten gitt opp å finne den brukt, fordi jeg ikke fant en i min størrelse, men jeg håpet i det lengste. Ikke bare på grunn av miljøsamvittigheten, men og fordi mange av de gamle kåpene er av god kvalitet, og fordi det er lettere å finne gamle kåper av naturlige materialer. Jeg hadde igrunnen innfunnet meg med at det måtte bli en skikkelig ny kåpe, og at det betydde at jeg måtte vente på nyttårssalget, som tross alt ikke er så lenge til.

Denne svarte herligheten fant endelig jeg på UFF Underground. Den er i 100% ull, men for i 60/40 viskose/acetat. Jeg ble så gira at jeg glemte lukt-testen, men det ser ut til at det har gått bra likevel. Den mangler belte, som jeg antakelig bare ville syntes var i veien, og var derfor en del billigere enn de fleste av kåpene der, til 395 kroner.
Veske fra UFF, skjerf fra Fretex og  gratis-bukse fra Oslos Rauseste Marked. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar