torsdag 1. januar 2015

Velkommen 2015

Året 2014 var ikke kjedelig et sekund. Kort oppsummert:
Vinter: Jeg ble jurist. Vi forlovet oss. Jeg var på jobbintervjuer i hele landet. Innimellom jobbsøkinga gikk jeg mye på skøyter, eller lå under tykke ullpledd og så tv-serier og spilte dataspill.

Tromsø under mitt første jobbintervju.
Vår: Jeg fikk et engasjement. Jeg flyttet til Oslo. Raskt fant jeg meg en hybel, et kor og jeg hev meg med i bedriftsidrettslaget. Jeg fylte 30. Jeg har aldri gått så mye før i mitt liv.  
 
Oslo rådhus - et av mange fine bygg i Oslo og korets arbeidsplass.

Sommer: Jeg fikk fast ansettelse. Sommeren var varm og lang, og det var mye nytt og spennende å lære på jobb, og en ny by å bli kjent med. Ferien bestod av en kjempefin langhelg på Svalbard. 


Fuglefjella på Svalbard, jeg tror nesten ikke jeg har sett noe så vakkert som denne utsikten.
Høst: Jeg var i Finnmark for første gang, og var innom både Alta, Kautokeino, Karasjok, Tana og Kirkenes. Min kjære fikk jobb på østlandet. Vi flyttet til Drammen. Jeg fikk stadig nye utfordringer på jobb og trivdes stadig bedre. Jeg løp raskere. Jeg drev med yoga. Jeg hadde litt for mange fester å arrangere for andre.

Fra en løpetur langs Drammenselva i oktober.
2014 var ikke plankekjøring, men det var likevel et helt fantastisk år. Jeg har ikke kjent meg så levende på en god del år. Når jeg ser på forventningene fra i fjor... Jeg hadde aldri turt å håpe på at 2014 skulle bli så gjennomgående bra som det ble!

I 2015 tenker jeg:
  • gjøre mer av alt det som gjorde meg glad i 2014; løpe, gjøre yoga, synge, besøke alle jeg er glad i rundt om i Norge, gå fjellturer, lære mer om landbruk og juss, lese bøker og se alle de nye filmene vi venter på i spenning. 
  • å prioritere flere sosiale avtaler i kalenderen.
  • arrangere bryllup, og gifte meg med den skjeggete mannen i andre enden av sofaen.
  • å ha minst en skikkelig ferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar