fredag 7. august 2015

Verdens lykkeligste brud


Jeg hadde ikke de største forventningene til det å gifte seg. Det skulle være en formalisering av de avtalene/den forståelsen vi allerede har rundt det å være "oss". Feire kjærligheten har vi alltid vært ganske gode til. Målet var å lage en fin fest, der venner og familie kunne bli kjent. Jeg hadde ikke så veldig stor tro på at en dag som det skulle utgjøre noen forskjell. Men den gjorde det. Det var en fantastisk dag, selv med alle småting som gikk galt.

Fra gjestens perspektiv elsker jeg bryllup, fordi man blir kjent med brudeparet på en helt annen måte. På den annen side har jeg alltid syntes det var litt rart at familiene ofte bruker mye tid på å beskrive brudens og brudgommens oppvekst, og hvordan de var som barn, når man skal feire to voksne mennesker og deres kjærlighet. Nå skjønner jeg det. Jeg sitter igjen med følelsen av at vi har en heiagjeng på 70 stykk som kjenner oss begge, vet hvor vi kommer fra og hva vi har sammen, som står klar til å støtte oss dersom det skulle skje vanskelige ting i livene våre. Det er ubetalelig.

Dessuten ble det en heidundrende fest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar