onsdag 6. januar 2016

Basisen i gravid-garderoben (sålangt)

Basisen i gravid-garderoben


Man har jo lest endel tips til den gravide på diverse motesider og blogger etterhvert. På bakgrunn av disse hadde jeg kanskje håpet at behovet for å kjøpe mamma-klær ikke skulle være så stort, man kan jo bare bruke det man har og ha det litt lavere i livet eller åpne knappen eller jeg vet ikke hva, for å holde stilen. Det funket ikke for meg altså. For det første så ble alle trange plagg fort for små etterhvert som ukene gikk uten overskudd til fysisk aktivitet,  men med en helt enorm sultfølelse til alle døgnets tider kombinert med avsmak på det meste som er sunt. Dessuten gjør alt som klemmer på magen at jeg blir kvalm, også myke kanter midt på magen. Komfort ble plutselig langt viktigere enn stil (det er det vel egentlig til vanlig og). Og ikke har jeg hatt overskudd til å shoppe heller.

Det positive er at jeg har lært meg å være fornøyd med ganske få plagg. Her er noen av de viktigste:
  • Trøyer med og uten ermer i økologisk bomull fra Lindex, som jeg hadde fra før. God stretch og litt ekstra lengde er fint når magen vokser.
  • Mammaskjørt i økologisk bomull fra Lindex, sykt behagelig!
  • Super skinny jeans (kunne godt droppet supern, men det var det de hadde) fra H&M.
  • Mama tights fra H&M. Liker 200 denier veldig godt. Hadde et par skjørt og kjoler fra før som fortsatt kan brukes, så gode strømpebukser er gull verdt.
  • Ryggsekken jeg kjøpte tidligere i høst kom godt med når bekkenet begynte å løsne (eller hva det enn er det gjør) og kroppen ikke likte skjev belastning.
  • En stor, god, nøytral parkas i et par størrelser større enn det jeg vanligvis bruker, som kan brukes til det meste og holde meg varm.
  • Refleksluer og skjerf fra Morild er genialt. Etter å ha blitt påkjørt i forgjengerfeltet rett før jul, satte jeg ekstra pris på refleksskjerfet jeg fikk til jul. Kan også deles opp i varme skjerf og luer, og reflekser for seg selv, hvis du bare husker å bruke begge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar