mandag 1. februar 2016

Trening som gravid

Jada, sånn ideelt sett så burde vi trene under svangerskapet. Du skal riktignok ikke gjøre sånn og sånn, og kan få problemer om du gjør sånn og sånn, men du kan få andre problemer om du ikke trener på det og det.

Med det energinivået jeg har hatt siden jeg ble gravid, var det ille nok å prøve å sette seg inn i hva som er bra for deg; å ha nok energi til å gjennomføre det etterpå var en uoverkommelig utfordring. For å være ærlig har jeg hatt nok med å holde meg i jobb. Men fulltids stillesitting både på og etter jobb er ikke en optimal oppskrift på noe som helst.

Denne lille snutten med styrketrening er enkelt og grei, og målrettet mot muskelgrupper som er viktige i denne perioden.

Første gang jeg gjennomførte de 10 minuttene var jeg helt utkjørt (etter 4 måneder uten annen bevegelse enn å gå til toget), og støl i flere dager. Men jeg hadde også et helt fantastisk endorfin-rush! De første ukene nå har jeg kun klart å gjennomføre programmet på dager uten andre planer, men jeg håper jeg skal klare å gjøre dette flere ganger i uka fra nå av, også på dager jeg jobber.

PS. for de som ikke har vekter: det har ikke jeg heller, jeg bruker to 1,5 litersflasker fylt med vann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar