torsdag 28. april 2016

Stellebord på stell

Endelig er permisjonen i gang. Endelig er også de viktigste tingene til babyen på plass. Jeg tror nesten ikke jeg har vært så tidlig ut med noe i hele mitt liv. Særlig praktiske ting er jeg veldig flink til å utsette, men redebyggingsbehovet har gjort noe med meg også. Egentlig en ganske praktisk mekanisme, bare ikke helt den dagen jeg lå på kjøkkengulvet og gråt fordi det bare var 4 måneder til babyen skulle komme og vi ikke hadde fått kjøpt seng ennå.

Den siste "nødvendigheten" vi har fått på plass er stellebord. Leiligheta vi bor i har et bittelite bad. Gleden var derfor stor da vi hadde besøk av noen venner som ville gi oss dette nedfellbare stellebordet.

De hadde også et lite bad, og hadde sett seg ut dette på IKEA. Men så fant de ut at det var gått ut av produksjon og utsolgt fra butikk. Dermed ble det kjøpt over finn.no fra Stavanger (jepp, enda et finn-kupp fra Stavanger). Og nå er det vårt, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

Inni er det plass til det mest nødvendige den første tida, men ikke så mye mer kanskje. Mange av produktene er prøvepakker fra to ulike babybokser. Jeg er vanligvis ikke noen fan av den type reklame, men siden vi ikke aner hva som funker, er prøvepakker fint i denne situasjonen.

I tillegg har jeg kjøpt en nyfødt-startpakke med tøybleier. Jeg har lest og lest for å finne en god løsning, for jeg håper virkelig vi får til å bruke minst mulig engangsbleier, men synes det er vanskelig å vite hva som vil funke for oss. Den første tida blir det derfor testing av litt av hvert, så får vi investere mer av neste størrelse når vi ser hva som funker/om det funker for oss.

4 kommentarer:

  1. Heia. Takk for at du stakk innom min blogg. Vi koser oss med å lese dine innlegg om forberedelsene til den store begivenheten. Lykke til, Karen og Erling.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, tante Bente :)
      Er fascinert over hva du får til med hage, blomster og grønnsaker så langt nord!

      Slett
    2. Takk, Karen. Vi jukser litt og lager gode sommertemperaturer under en fiberduk :)

      Slett
    3. Takk, Karen. Vi jukser litt og lager gode sommertemperaturer under en fiberduk :)

      Slett