mandag 5. september 2016

Bruktbutikkrunde i Oslo

Lørdag lot jeg den lille jenta mi være hjemme med pappaen sin og tok meg en tur til Oslo uten barnevogn.

Runden gikk som følger: Fretex Universitetsgata, Fretex Olaf Ryes, Velouria Vintage, Retrolykke kaffebar, UFF Storgata og til sist nye UFF Arkaden. Runden var en god påminnelse av hvor godt utvalg bruktmarkedet i Oslo har!

























Jeg la igjen litt penger på følgende steder:
  • Fretex Olaf Ryes har alltid en god blanding nytt og fresht brukt og vintage. Jeg fant mange ting i litt feil størrelse, blant annet falt jeg skikkelig for ullskjørtet over, men det var dessverre for lite. I stedet ble det en kåpe/frakk fra Massimo Dutti, for det har jeg lett etter lenge.
  • Velouria vintage har ikke bare masse fine kjoler og tøffe t-skjorter, men også deilige gensere i kasjmir. Ble en rød en på meg. 
  • Retrolykke kaffebar hadde i tillegg til kafé og kjøkkenutstyr, en liten vintagekjole-avdeling som jeg ikke visste om. Siden jeg ikke leter etter kjoler akkurat nå, endte jeg bare opp med en deilig kopp kaffe med saftig banankake til.
  • UFF Arkaden er en helt ny, og veldig fin UFF-avdeling. Det er helt utrolig hva de får inn av fine kjoler, drakter og kåper, og varme jakker og gensere. Når vekta stabiliserer seg skal jeg definitivt tilbake hit på kjoleshopping. Kjolen over hadde nok blitt med hjem om jeg var sikker på at jeg endte opp på samme størrelse som før graviditeten. Mannen min ble derimot en Mariusgenser rikere av besøket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar