onsdag 2. november 2016

Statusoppdatering

Skitt ass, det er vanskelig å prøve å være en miljøvennlig mamma! Den nye frisken dabbet litt ut. Jeg klarte å utsette nyinnkjøp av klær til nærmere jobbstart, men det er mer eller mindre det jeg har klart. Og så bruker jeg tøybleier mesteparten av tiden, for til hverdags er det ikke så veldig mye mer jobb. Men så fort det er noe ekstra som skal skje, og klesvask er mer upraktisk, så tar jeg en pause og bruker engangs.

Status garderoben:
  • 3 nye (ikke gjenbruk) bukser til jobbstart, et skjørt og et par nye skjorter. Kun en av skjortene er økologisk bomull. Har ikke klart å gå nok ned i vekt til at jeg passer inn i så veldig mange av mine gamle klær, og har ikke hatt tid til å brukthandle.
  • Har tenkt litt over hvilke type klær som er praktiske ved vektendring (ikke favorittplagget mitt trange, svarte jeans), og prøver å handle plagg som kan brukes også om jeg går mer ned i vekt.
Status ting og tang:
  • Kjøpte kaffeservise til 12 personer på bruktbutikk, så nå er vi klare til navnefest.
  • Har ellers valgt servietter og liknende som ikke er typisk babymotiv, som bare passer på den ene dagen. 
Status baby:
  • Nå begynner hun å vokse ut av de fleste gavene vi har fått, og samtidig er det nå hun trenger flest antrekk (har begynt å spise/grise med fast føde). Tips til senere: kjøp barselgaver i str. 74. 
  • Har endt opp med å kjøpe en del ting som ikke er strengt nødvendig, bare fordi det er praktisk. Alt som kan gjøre hverdagen lettere... Neida, har fortsatt en grense, men jeg merker at motstandskraften min er lavere enn normalt når det gjelder ting som kan gjøre livet litt lettere.
  • Mye av det hun bruker er jo likevel brukt, blant annet fikk jeg en pakke kjempefine brukte klær fra ei venninne som fikk ei jente i fjor høst, og i vogna bruker vi skinnpose mamma kjøpte da jeg ble født. Posen har gått på rundgang til flere av mine fettere og kusiner, og noen av deres barn også, og er absolutt godt brukt.

1 kommentar: